پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204926
دندان درد با اين معجون ضربه فني مي‌شود!
تاریخ انتشار : 1395/02/19 16:54:28
نمایش : 1490
يک متخصص طب سنتي گفت: جويدن نعنا دندان‌درد را تسکين مي‌بخشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، غلامرضا کردافشاري درباره فوايد نعنا اظهار داشت: نعنا مفرح و نشاط‌آور و مقوي قلب است، همچنين مصرف نعنا خون غليظ را رقيق مي‌کند.

 

به‌گفته وي نعنا براي کساني که ريفلاکس و سوءهاضمه دارند بسيار مفيد است. مصرف کم نعنا براي رفع ريفلاکس بسيار خوب است ولي مصرف بيش از حد آن ريفلاکس را تشديد مي‌کند.

 

داروهاي گياهي بايد با دوزهاي کم و با فاصله خورده شود

 

اين متخصص طب سنتي افزود: اگر افراد مي‌خواهند از فوايد داروهاي گياهي بهره‌مند شوند بهتر است که داروها را با فاصله و به‌مقدار کم مصرف کنند، مثلاً يک ليوان دمنوش نعنا را به دو قسمت تقسيم کنند و هر سه ساعت بخشي از آن را بنوشند. داروها به بدن بار مي‌شوند، بايد کم‌کم خورده شود تا معده به آن عادت کند.

 

کردافشاري ادامه داد: نعنا محلّل مواد سرد در بدن است و در رفع ميکروب معده بسيار مفيد است. ماليدن روغن نعنا بر پيشاني سردردهاي ناشي از سردي را از بين مي‌برد. البته سردردهاي نوع گرم را تشديد مي‌کند.

 نشانه‌هاي سردرد نوع سرد

 

اين متخصص طب سنتي اضافه کرد: از نشانه‌هاي سردرد سرد اين است که فرد با کوچکترين سردي که هواي سرد چه خوردن مواد سرد مثل آب يخ يا بستني سردردش تشديد پيدا مي‌کند.

 

وي بيان داشت: جويدن نعنا دندان‌درد را تسکين مي‌بخشد. آشاميدن عصاره نعنا براي رفع درد سينه و پهلو بسيار مفيد است و بايد عصاره نعنا را با آب گرم و نبات مخلوط کنند و گرم بخورند.

 

نعنا تقويت‌کننده فم (دهانه) معده

 

کردافشاري خاطرنشان کرد: نعنا تقويت کننده فم (دهانه) معده است و نفخ را از بين مي‌برد. براي کساني که بدون مصرف دارويي بالا مي‌آورند خوردن نعنا بسيار مفيد است چرا که فم معده را تقويت مي‌کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html